Vývoj fundraisingového produktu pro Hnutí DUHA

Pomohli jsme na svět produktu, který si za 6 měsíců koupilo přes 584 lidí. Většina z nich přitom Hnutí podpořila úplně poprvé.

CÍL: Oslovit pragmatiky, kteří nevěří na petice

Hnutí DUHA se dlouhodobě nedaří oslovit pragmatiky. Lidi, kteří sice inklinují k ochraně přírody, ale všechny své aktivity hodnotí podle toho, co přinesou jim samotným. A nevěří, že podpisem petice něco změní.

Naším úkolem bylo dovést Hnutí k produktu, který pragmatiky vtáhne do kampaně Zachraňme lesy.

Vymýšlení a realizace nám zabraly 3 měsíce.

První verze balíčku vznikla na Design Sprintu

Z úvodních workshopů jsme v týmu byli sladění a měli všechny potřebné podklady. Mohli jsme proto sáhnout po zkrácené variantě Design Sprintu.

Za 4 dny jsme měli web i hmatatelný produkt. A zpětnou vazbu od lidí, pro které jsme to všechno dělali.

Testování ukázalo, že jdeme správným směrem

  1. Zjistili jsme, že balíček půjde výrazně zeštíhlit – a tím snížit celkové náklady na jeho výrobu.
  2. Také se ukázalo, že web musíme přeskládat tak, aby šel razantněji za prodejem. Změny jsme pak znovu otestovali, i za cenu posunutí začátku kampaně.
Přispěvatele plánujeme znovu oslovit. Chceme začít vztah zlehka, zeptat se, jestli obsah krabičky prozkoumali, na co se těší a požádat o zpětnou vazbu. Jeden nakupující nám nabídl tvorbu videotutoriálů, které nejspíš použijeme v dalších e-mailech, aby více motivovaly balíček použít.
Žaneta Gregorová Vedoucí zapojování lidí Hnutí DUHA

Líbí se vám naše práce?
Pojďme se pobavit, jak můžeme pomoct vám

Marek Mencl
marek@pabeni.cz