Vývoj fundraisingového produktu ​​​​​​​pro Hnutí DUHA

Pomohli jsme na svět produktu, který si za 6 měsíců koupilo přes 584 lidí. Většina z nich přitom Hnutí podpořila úplně poprvé.
Image

CÍL
Oslovit pragmatiky, kteří nevěří na petice

Hnutí DUHA se dlouhodobě nedaří oslovit pragmatiky. Lidi, kteří sice inklinují k ochraně přírody, ale všechny své aktivity hodnotí podle toho, co přinesou jim samotným. A nevěří, že podpisem petice něco změní.

Naším úkolem bylo dovést Hnutí k produktu, který pragmatiky vtáhne do kampaně Zachraňme lesy.

Image
Vymýšlení a realizace nám zabraly 3 měsíce.

První verze balíčku vznikla na Design Sprintu

Z úvodních workshopů jsme v týmu byli sladění a měli všechny potřebné podklady. Mohli jsme proto sáhnout po zkrácené variantě Design Sprintu.

Image

Za 4 dny jsme měli web i hmatatelný produkt. A zpětnou vazbu od lidí, pro které jsme to všechno dělali.

Image

Balíček

Obsahoval karty s aktivitami do lesa, průvodce stopováním, sáček s březovými semeny, mapu a řadu dalších chytrých věcí.​​​​​​​
Image

Web

Ukazoval obsah balíčku. Zároveň vysvětloval, že peníze půjdou na aktivity Hnutí, kterými chce změnit současné zákony i lesnickou praxi.

Testování ukázalo, že jdeme správným směrem

  1. Zjistili jsme, že balíček půjde výrazně zeštíhlit – a tím snížit celkové náklady na jeho výrobu.
  2. Také se ukázalo, že web musíme přeskládat tak, aby šel razantněji za prodejem. Změny jsme pak znovu otestovali, i za cenu posunutí začátku kampaně.
Image

Kampaň jsme odstartovali oslovením spících a studených kontaktů – dárců a dárkyň, kteří s námi sice v kontaktu byli, ale čekali, až za svůj případný dar dostanou něco „více praktického“. Během 5 dní jsme měli 220 objednávek.

My jsme ale chtěli získat především nové dárce. Proto jsme do kampaně zapojili vytipované influencery, kteří nám skrze sociální sítě přivedli desítky dalších přispěvatelů. Nejlépe nám fungovaly placené posty na sociálních sítích.

Image
Vymýšlení a realizace nám zabraly 3 měsíce.
  • Nakonec jsme za 6 měsíců získali 502 200 Kč korun od 584 lidí.
  • Z toho 53 % dárců přispělo Hnutí DUHA úplně poprvé – i když někteří byli v databázi, nikdy předtím neposlali ani kačku.
  • Od vytvoření zadání po spuštění kampaně jsme na projekt potřebovali 3 měsíce.
Nečekáme, že po republice bude pobíhat desetitisíce lidí, co pěstují doma doubky ze žaludů a vrací je do lesa. Stačí nám pár tisíc zapálených lidí, kteří chtějí prakticky i finančně pomoct našim lesům. Přispěvatele proto plánujeme znovu oslovit. Chceme začít vztah zlehka, zeptat se, jestli obsah krabičky prozkoumali, na co se těší a požádat o zpětnou vazbu. Jeden nakupující nám nabídl tvorbu videotutoriálů, které nejspíš použijeme v dalších e-mailech, aby více motivovaly balíček použít.
Žaneta Gregorová
Vedoucí zapojování lidí Hnutí DUHA
Když rebranding použijete jako nástroj pro změnu chování organizace

Když rebranding použijete jako nástroj pro změnu chování organizace

Zobrazit
Tištěná kuchařka a kampaň pro Fitrecepty

Tištěná kuchařka a kampaň pro Fitrecepty

Zobrazit