Image
Před pěti lety jsme pro Jaroměřickou mlékárnu stvořili maskota Jarina. Na svém blogu sdílí příběhy ze života, u kterých se lidé smějí od srdce. A i když nejčastěji publikuje na Facebooku, už zvládl vydat i vlastní knížku!

Jarin není žádný krásný jinoch

Ale obtloustlý šedesátník, který má pěkně prořízlou pusu. Libuje si v pivě, vínu, a hlavně v sýru a buchtách s tvarohem. A tak nepřekvapí, že pracuje v „Jaromkách v mlíkárně“. Za ženu si vzal řeznici a nejraději tráví čas na pohovce nebo v hospodě U Fanouše. A hlavně má na všechno názor a nebojí se jej říct pěkně nahlas.

Jarinovými slovy už mluvil Roman, Nela, Lenka, Lukáš a v posledním roce Josef. Když jsou tonalita textu a slovník maskota dobře nastaveny, může se do jednoho projektu zapojit klidně několik copywriterů a příběh tím neutrpí – naopak získá nové nápady a témata.

Jarin nevznikl pro zvýšení obratu

Má překvapit, pobavit a postarat se o zapamatovatelnost značky. I když jeho příběhy mluví ke koncovým uživatelům, primárně slouží pro posílení interní komunikace se zaměstnanci a partnery mlékárny.

Dědovy pohádky

Pohádková knížka jako originální dárek pro firemní partnery
Pohádková knížka jako originální dárek pro firemní partnery

Když se Jarinovi narodila vnoučata, objevil se nápad připravit pohádkovou knížku jako vánoční dárek pro zaměstnance a partnery mlékárny.

Propojili jsme maskota Jaroměřické mlékárny s českými Ekoškolkami a organizací Jděte ven. Sesbírali jsme tak různorodé materiály – náměty na pohádky, zdravé recepty, kreslené obrázky a také tipy, jak trávit čas v přírodě. Vznikla tak knížka, která je výjimečná nejen jako firemní dárek, ale i jako plnohodnotná část dětské knihovničky.

Pohádková knížka jako originální dárek pro firemní partnery

Hlavní postavou knížky je Slávek, Jarinův vnuk a malý objevitel, který čtenáře provádí celou publikací. Knížka obsahuje pohádky, recepty z mléčných dobrot, venkovní hry a kutilské návody vztažené k ročním obdobím od jara do zimy.

Pohádková knížka jako originální dárek pro firemní partnery

Abychom zjistili, jestli bude obsah knížky fungovat, otestovali jsme jej s maminkami a učitelkami z mateřských školek. Podněty jsme zapracovali tak, aby zejména pohádky byly srozumitelné i pro malé děti.

Knížka je sice nevšední reklamní předmět, ale pro Jaroměřickou mlékárnu mnohem hodnotnější než tužky nebo hrníčky. Množství energie se tak vyplácí, protože partneři mlékárny získají dárek, který si zaručeně zapamatují.

Pohádková knížka jako originální dárek pro firemní partnery

Z knihy zpátky na internety

Proměna Jarina do role dědy s sebou přinesla i posun témat – od náhodného popisování věcí kolem se začal soustředit více na čas s rodinou a zdraví. Logicky se pak tato témata promítla i do článků a získávají slušnou pozornost (zejména) čtenářek.

Hlavním cílem Jarinových příspěvků je Facebook. Když ale vytvoříte kvalitní obsah, tak jej musíte ještě k lidem dostat. Proto jsme články podpořili placenou reklamou – dostali jsme je ke správným lidem a mohli měřit čtenost a obsah upravovat podle oblíbenosti.

Nový koncept časopisu o designu a podnikání

Nový koncept časopisu o designu a podnikání

Zobrazit
Náborová strategie pro dodavatele IT řešení

Náborová strategie pro dodavatele IT řešení

Zobrazit