Plzeňská firma AIMTEC dodává softwarová řešení klientům z celého světa. K tomu potřebují zapálené profesionály. Nejdřív jsme spolu s nimi vytvářeli jednotlivé náborové inzeráty. Později kariérní web. A nakonec tištěnou dvoudílnou příručku pro zájemce o práci i pro nováčky ve firmě.

Začalo to v lednu 2014 poptávkou na odbornou konzultaci

Sabina a Radka z HR se ozvaly Romanovi s prosbou o pár obecných rad v oblasti HR marketingu a sociálních sítí. Roman se místo toho začal ptát po tom, jaké myšlenky drží právě jejich firmu v chodu. Jací lidé konkrétně v AIMTECu pracují. Jací by tam pracovat chtěli.

Začali jsme uvažovat o tom, co to vlastně znamená být Aimtečák a na co slyší lidé, kteří do firemní kultury zapadnou. Přemýšleli jsme, co je zajímá a trápí. Nechali jsme si poradit i od stávajících zaměstnanců.

V návaznosti na společné workshopy vznikaly jednotlivé náborové inzeráty a spolupráce posouvala obě strany. Radka a Sabina se čím dál méně bály jít svojí cestou a být originální. My jsme i díky nim získali motivaci vytvořit na svém blogu Příručku pro psaní náborových inzerátů.

Radka Pučelíková
Radka Pučelíková
HR oddělení AIMTECu

Už při našem prvním setkání nás Roman Hřebecký nadchl svým přístupem, kdy se snažil najít podstatu, specifika firmy, náš směr. Šikovným způsobem nás provázel myšlenkovým procesem, pokládal trefné otázky, citlivě pobízel k hledání odpovědí, otvíral nám oči nad tím, co jsme přehlíželi, přiměl se dívat pohledem jiné cílové skupiny, dodával odvahu být jiní… A my jsme kromě dosaženého cíle byly pyšné na to, že výsledek je náš originál. Byl totiž opravdu jen náš. Žádné okopírované postupy, otřepané fráze.

Když přišla řeč na kompletní náborový web, věděli jsme, že…

Chceme přitáhnout lidi, kteří budou v AIMTECu spokojení

Potřebujeme tedy, aby lidsky zapadli do týmu a současně byli kompetentní a zodpovědní ve své práci. Brzy se ukázalo, že velkou devizou společnosti je nejen její know-how prokázané na prestižních projektech, ale také firemní kultura. I když má zhruba 150 zaměstnanců, připomíná spíš rodinnou firmu než studený korporát.

Zaměstnanci si pochvalují možnost seberealizace a také to, že jejich nápady berou vážně kolegové i vedení. Když se rozhodnou překonat sami sebe nejen v pracovní oblasti, seberou se a odjedou 24hodinový závod na in-line bruslích.

Zaměstnanci Aimtec Zaměstnanci nám dodali správné argumenty

Náborový web jsme se rozhodli postavit právě na těchto dvou pilířích: přátelskosti a odbornosti firmy.

Co dalšího jsme zjistili na společném workshopu?

Nejčastěji do AIMTECu míří 3 skupiny uchazečů

Každá skupina má přitom jiné potřeby, obavy a touhy.

  1. Vysokoškoláci a čerství absolventi
    Pro aimtečácké vysokoškoláky je důležitá možnost získat praxi. Nebo najít práci na částečný úvazek s možností přejít po škole na plný.
    Absolventy zajímá možnost růstu, vzdělávání a snadný onboarding.
  2. Lidé po své první práci, zhruba s 1–2 lety zkušeností
    Ze své první práce lidé přechází do AIMTECu kvůli přátelskému kolektivu, respektu ze strany vedení nebo třeba mechanismům, které zabraňují přetěžování zaměstnanců.
  3. Zkušení senioři
    Experty zpravidla nalákají prestižní projekty, přímé jednání, dobré ocenění a možnost uplatnit své zkušenosti na zajímavých zakázkách.
Argumenty Argumenty pro 3 cílové skupiny

Na základě dat posbíraných na workshopu a získaných vhledů jsme vytvořili informační architekturu webu.

Chtěli jsme na webu vytvořit prostor pro argumenty, kterými zaujmeme každou ze tří cílových skupin. Vyhledávat volná místa je možné podle množství zkušeností v oboru obecně i podle konkrétních vypsaných pozic.

Absolventy a začínající z jejich sekce vedeme na podstránky zaměřené na to, jak se připravit na pohovor a jaké budou začátky v nové firmě. Seniory zase na případové studie z jednotlivých oblastí, kterými se AIMTEC zabývá.

Návrh Návrh informační architektury kariérního webu

Po schválení postupu s klientem jsme začali skicovat. Vytvořili jsme klikatelný návrh v UXPinu, který později vedl při práci grafika.
A když byl schválen i ten, pustili jsme se do psaní finálních textů.

Do tvorby se ale zapojil celý AIMTEC. Jednotlivé inzeráty nám připomínkovali lidé, kteří na daných pozicích skutečně pracují. A protože nám šlo o to, aby z webu místo prázdných frází dýchal duch firmy, zaměstnanci dokonce nafotili vlastní fotky namísto fotobankových.

Návrh v UXPinu Návrh v UXPinu a vedle něj výsledná podoba webu

Výsledek si můžete přečíst česky i anglicky

AIMTEC potřebuje především šikovné lidi. Není důležité, jestli jsou to Češi nebo cizinci. A proto jsme zatáhli jsme do hry Kyla Kristoffersena. Když potřebujete rychle a kvalitně přeložit texty do angličtiny, málokdo vám pomůže lépe než rodilý Američan, copywriter a lektor, který mluví plynně česky.
Anglická verze byla na světě za měsíc. Opět v podobě náčrtu v UXPinu.

Web stále rozvíjíme, především blogovou sekci Co se u nás děje. Přibývají články psané přímo zaměstnanci. O tom, jak to ve firmě chodí z hlediska procesů, o technických novinkách nebo konferencích.

A nakonec jsme se rozhodli jít s tím vším i do tisku

Možná jste slyšeli o náborových a onboardingových příručkách firem, jako je Zappos nebo Valve. Když už je AIMTEC tak skvělá firma, proč by si nezasloužil něco podobného?

Pustili jsme se do psaní textů pro příručku Aimtečáka.
A vznikla dvoudílná brožurka ve tvaru loga AIMTECu:

Příručka Aimtečáka Mezi tiskové vychytávky patří rozkládací časová osa s historií firmy
Příručka Aimtečáka Tvar i barva brožurek vychází z firemního loga

Oba díly mají v sobě magnet. A tak nabízí možnost pěkného přijímacího rituálu, kdy vám Radka a Sabina z HR k první příručce přicvaknou tu druhou.

Příručka Aimtečáka Obě brožurky secvaknuté magnetem tvoří jednu kompletní knížku

Od drobné konzultace k dlouhodobé spolupráci

Znáte to, když vás někdo osloví s drobnou prosbou, a nakonec z toho vyroste láska jako trám? Nám se to stalo právě s AIMTECem.

Možná je to tím, že o lecčems v Pábení přemýšlíme podobně.
I přes vzdálenost mezi Brnem a Plzní dnes AIMTECu fandíme, jako by byl náš vlastní – a jako by Radka se Sabinou byly kolegyně z vedlejší kanceláře.

Radka Pučelíková
Radka Pučelíková
HR oddělení AIMTECu

Na Pábení se obracíme vždy, když potřebujeme utřídit myšlenky, hledáme inspiraci, nebo naopak máme první nápad a potřebujeme ho rozpracovat nebo vizualizovat strategie.
V čem jsou ale naší největší oporou, je stylistika. Zkuste vyjádřit odbornou myšlenku tak, aby byla pochopena. Umíte ji formulovat lidsky, srozumitelně, výstižně, vtipně, originálně, stručně? Oni to umějí. A co víc, vždycky dodrží termín dodání, je na ně stoprocentní spoleh.
Co víc si přát?